티스토리 뷰

[오늘의 영어회화]
I've never seen snow.
저는 눈을 본 적이 없어요. 영어로..

It's very hot. Is this typical for summer in Korea? 
정말 덥네요. 한국에선 여름이 보통 이런가요?

Yes. It's hot, humid, and sticky. 
네. 덥고, 습하고, 끈적거리죠.

It also rains a lot during monsoon season.
장마철에는 비도 많이 내려요.

I see. Well, at least I'm used to hot weather.
그렇군요.
음, 그래도 뭐 저는 더운 날씨에 익숙해서요.

How about coming during the winter next time? 
다음에는 겨울에 오시는 게 어떠세요?

You might enjoy our snowy winter season.
눈 내리는 겨울을 즐기실 수 있을 거예요.

Sounds nice. I've never seen snow. 
좋겠네요. 저는 눈을 본 적이 없어요.

Really? Then you definitely have to come!
정말요? 그럼 당연히 오셔야죠!

출처: Easy English (저자: 김태연)