티스토리 뷰

오늘의 회화~☆

This train ticket is ver confusing. 이 기차표 너무 헷갈리네요. 를 영어로 한 표현!!  

Ryan : This train ticket is vary confusing.

(이 기차표 너무 헷갈리네요)

Lucy : What's wrong?

(뭐가 잘못되었는데요?)

Ryan : Thie ticket says we have to take a bus to a different city first.

(이 표에 먼저 다른 도시로 가는 버스를 타야 한다고 쓰여 있어요.)

Lucy : Did you ask why this is the case?

(왜 그런지 물어보셨어요?)

Ryan : Yes. They mean that part of the track is under construction.

(네. 선로의 그 구간이 공사 중이라서 그렇다네요)

Lucy : So you mean we have to transfer to a train there?

(그럼 거기서 기차로 갈아타야 한다는 거예요?)

Ryan : Yup. It's all part of the adventure!

(네. 그것도 다 모험의 일부분이죠!)

출처 : EBS Easy English.

Today's Tip!!

~is very confusing. (~가 너무 헷갈려요)

The ticket says~ (이 표에 ~ 라고 쓰여 있어.)

~ is under construction. (~가 공사 중이에요)

part of the track (선로의 구간)

transfer to ~ (~로 갈아타다)

요즘 살짝 게으름이 생긴 것 같아서..

이제부터 계획을 잘 세워서 생활해야겠어요..

오늘 지금 이순간이 나의 인생에게 가장 빛나는 젊은 날이니까...ㅎㅎ

다들 열공하세요!!